mandag 31. mai 2010

Nye knottar i gamleskapet....



På knaggrekka over sofaen heng eit bilde av mi oldemor Inga Andrea..
Rama er gammal..
Dette er oldemora eg har arva det gamle skapet etter..
Ho hadde skapet ståande på badet..
Eg hugsar godt at eg syntest at det var noko ekstra ved dette skapet..
Var ofte opp på badet til mor,
(som vi alle kalla ho)
berre for å sjå inni skapet..
Men,eg ville alltid aller helst ha med meg mi mormor opp..


Eg har no skifta til sink handtak og porselens knott til dørene..
Knottane er kjøpt hos Farmors Krambod♥
Føtene har eg beholdt
(enn så lenge iallefall;)


Eg var så heldig å få denne gamle veska av mi mormor..
Det har vore min oldefars dokument/hus mappe..
Ekstra stas å ha denne etter han♥


Mine to flotte oldemødre ♥

"Gamle"Astrid
og
"mor" Inga Andrea.


Eg er så svak for desse sagen produkta...
Dette berre måtte eg ha!

Står fint i det gamle vinduet og med brudebildet vårt på veggen ved sida av.


EG ELSKAR DEG
JET `AIME
I LOVE YOU
TI AMO
ICH LIBE DICH
EU AMO TE



Med desse bilda ønskar eg alle ein god mandagskveld
ein fin tysdag♥



TUSEN ♥ TAKK FOR ALLE FINE ORD FRÅ DOKKE GODE DAMENE♥
Dokke GLEDAR meg!
Og eg set stor pris på dokke alle saman♥


29 kommentarer:

  1. Så koselig å lese om de søte historiene bak de flotte tingene du har ♥ Og de sinkhådtakene ble jo helt perfekte på skapet!!

    Jeg tenker og tenker på hvor jeg kan ha de flotte skapene som står i kjelleren her. Tror kommende vinters prosjekter skal bli å pusse opp speilkommoden og ett skap. Så får den store,gamle sjenken komme til når vi får nytt bad en gang ;)

    Tusen takk for koselige ord om utplassen vår :) Vi stortrives der og har helt klart fått oss ny yndlingsplass i hagen ♥ deilig å kunne sitte i sola og pusle med mitt samtidig med at jeg ser ungene leker :)

    Ha en fin kveld videre fin tirsdag du også vennen :)

    klem

    SvarSlett
  2. hei på deg.
    å så nydelig skapet ble nå,akkurat som det har vært sånn bestandig jo,
    nydelige bilder vennen,du har det rålekkert overalt..
    ønsker deg en herlig kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Fine bilder som alltid♥

    Skjenken er kjempefin-og enno finare vert den jo når ein tenker på at det er arv etter mor☺

    Koseleg du har pynta på hylla og knaggrekka over sofaen☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  4. Så fint skapet ble med nye knotter og håndtak! Passet jo perferkt!
    Nydelige bilder som alltid;)

    Ha en herlig uke!

    Klem fra Jijji

    SvarSlett
  5. Skapet ble så fint med nytt håndtak og knotter :)
    Stilig dokument mappe du har arvet.
    Ha det fint
    Klem fra Elin

    SvarSlett
  6. Skapet er kjempeflott, og ekstra moro med så mange minner som følger med;)
    Nye knotter ble veldig fint!

    Flotte bilder!!

    Klem

    SvarSlett
  7. såååå fint skapet ble etter at du skiftet knotter og håndtak!
    Det er bare så lekkert hos deg :)
    Har hatt en kjedelig dag i dag jeg.. hehe.. har flyttet litt på pyntetinga mine.. og føler meg ikke konfirtabel med det.. håper det blir.. hvis ikke får jeg flytte det tilbake :) hehe..

    Klem fra meg!

    SvarSlett
  8. Hei Astrid
    Så utrolig godt ut den bringebær isen du har laget. Tusen takk for oppskrift, denne kan hende jeg lager en varm og fin sommerdag ♥ flott ble det også etter ommøbleringen, kjempekoselig hjemme hos deg… og det gamle skapet du har arvet av oldemoren din, FANTASTISK nydelig skap… Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem fra Mette

    SvarSlett
  9. Så fine og inspirerende bilder!
    Klem : )

    SvarSlett
  10. Utrulig kor masse nydelig du har å vise fram !! Blir glad kvar gang eg har vore inne hos deg :) Kos Dej i sola så lyt vi krysse fingrer for at varmen kjem også ;) KLem

    SvarSlett
  11. Kjempe koselig hos deg:) Skapet ble kjempe fint med nye knotter. Møblene blir nesten som nye med nye knotter.
    Ønsker deg en fin uke, kos deg:)
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. Det er så kosleg å høyre historia bak tinga dine. Skapet ditt var nydeleg, og dei nye knottane passa jo kjempefint!
    Den veska var skikkeleg kul!:)
    Trur eg må ut å plukke inn fioler;)
    Ha ein nydeleg fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  13. Så fint skapet ble med nye knotter og håndtak!!
    Gledere meg til å se og høre om du finner noe spennede oppi mappa til oldefaren din, håper du finner noe allsa.
    Og det arket fra sagen er fint, også det med kjærlighetsloven med engler bak♥♥og egentlig alt i den serien ja hihi!

    Ønsker deg en fin uke videre og en god natt
    klem aina

    SvarSlett
  14. Koselig innlegg. Skapet ble jo kjempelekkert med de knottene. Skal på knottejakt i morgen til skapet mitt. Håper jeg finner noe fint.
    Ha en fin kveld

    Klem Tove

    SvarSlett
  15. Det skapet ditt er bare kjempelekkert♥. ble kjeme fint med nye knotter:)
    Artig med slike gamle ting:)
    jeg har en gamel veske etter mi bestemor, det var faktisk den førtse ordentlige julegaven hun fikk fra sine foreldre foruten sokker og slikt. Syns den er sååå fin og bruker den ofte:)

    ha en fortsatt finfin kveld♥
    klem♥

    SvarSlett
  16. Hej Astrid. Skapet vart jo bare kjempe fint med nye handtak =)Fint bilde av ne mor me e så fint med disse gamle bilda. Ha en flott mandagskveld videre. Klem fra Monica

    SvarSlett
  17. For ett flott skap!!! Og så nydelige bilder du har igjen... Go uke!

    SvarSlett
  18. Nydelige bilder du viser, som alltid!!
    SKapet er nydelig=) Og det er ekstra kjekt å lese om historien bak tingene! Det gjør det jo ekstra spesielt=)

    Ønsker deg en fantastisk uke!
    Klem

    SvarSlett
  19. Hei Astrid. Så fint det ble med nye håndtak og knotter.Kjempefine bilder. :)) Klem.

    SvarSlett
  20. Jeg har også et sånt arveskap. de er så koselige. Mitt er i orginalfargen, brunt. Ditt er fint. Koselige bilder i dag,Astrid. Der er så kjekt å se at du tar vare på hverdagsminner som den veska. Blir helt rørt jeg.
    klem

    SvarSlett
  21. Heia.

    Så utrolig fin den kommoden er. ;o)

    Ha en riktig god kveld.

    Nattaklem fra meg. ;o)

    SvarSlett
  22. Ja, helt nydelig lekkert over alt, flott skal og gode minner..Herlig! Klem

    SvarSlett
  23. Så koselig innlegg..skapet etter din oldemor er nydelig..og jeg kan se at du ligner din oldemor...

    veska var veldig nostalgisk...

    Ønsker deg en fin uke videre..

    SvarSlett
  24. Skapet ble kjempe fint, passet jo helt perfekt med de knottene:)
    Gøy med gamle bilder og spesielt av familimedlemer.
    Ønsker deg en fin dag.
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  25. Så flott det ble med nye knotter, den stua di er et skue, jeg håper du har meldt deg på til Bolig Pluss og Norges vakreste hjem:))For det burde du absolutt og jeg tror det er mange det ute som er enig med meg!!!
    Ha en deilig 1 juni, og håper solen skinner!!
    Klem

    SvarSlett
  26. Så fiiiint du har det hjemme. Nydelige bilder, og for et fantastisk skap, så heldig du var som fikk det.

    Klem C.

    SvarSlett
  27. Så koselig å ha slike gode minner, både i form av ting, bilder og opplevelser.
    Det skapet er jo kjempefint!

    klem Lykkeliten

    SvarSlett
  28. Så heldig du er som arver så mye fint,og med masse gode minner i! Det er så nydelig hjemme hos deg at det er en fryd!
    Skapet ble superfint med nye håndtak!

    ha en fin kveld:)

    SvarSlett