tirsdag 26. oktober 2010

På ein fridag...♥


Utanfor mitt vindauge er det fortsatt vinter...


Har fyrt i peisen for første gong i haust..
Akkuart det er så koseleg!

Eg lurer på kor lenge oliventreet vil holde seg slik med blada på?
Reknar med det
er mange som veit,og eg blir glad for råd for korleis eg skal handtere det i vinter..

Oliventreet fekk eg i gebursdagsgåve av mi mormor..


Tysdag er fridag for
meg og lisje bror!
Vi har kosa oss med besøk..


Kjøpt litt nye blomster og stelt så smått heimen..


Husbonden og lisje bror er no straks ferdig å snikre på mitt nye prosjekt!
(held på å sprekke av glede;)

Fredag får eg starte å male!

For eg har vore så heldig å få eit gammalt lærarkateter frå skulen min!..
Som no har blitt til ei kjøkenarbeidsøy!
JEPP!


Eg var rask til å leite etter innerpute;)
Og eg fann!
TUSEN TAKK,
Karoline
for så fin gåve!

Og TUSEN TAKK for alle koselege helsingar og gode ord her på bloggen!

Dokke inspirerar meg.


GOD ONSDAG!

21 kommentarer:

  1. Høres ut som du har hatt en kjempefin fridag. Gleder meg til å se den nye kjøkkenøya di!!

    Lottemora

    SvarSlett
  2. Så kos med en fridag! Gjør godt :)
    Jeg er også spent på oliventreet og overvintring. Mitt ser foreløpig frodig ut.. Håper på det beste ;)

    Nydelig pute.. Herlig med peiskos og masser av lys, tidne for det nå :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. Hei hei
    Kjekt med fridager. Siden jeg er vikar i bhg vet jeg aldri når jeg skal jobbe. Men en fridag skal jeg alltid ha, brukes til kos med Milla og andre koselige ting.
    Veldig spent på prosjektet ditt.
    Jeg syns oliventre er vanskelige. Mine drysser og drysser. Så de er ganske nakne underst. Håper det roer seg. De er jo så dyre. Hørte først at de trengte lite vann, 1 kopp i uka. Så hørte jeg at de trengte mye, 1 liter. Hjelp...aner ikke hvordan dette går.
    Nyt dagen
    Klem Tove

    SvarSlett
  4. Så deilig med en fridag
    Du har det så flott og koselig
    Oliventre har jeg også tatt inn for ei stund sida
    ett i ganga og ett i stua.. er også spent på om de vil klare seg..
    Får mye lys,men frykter at det blir for varmt for de
    vi får vente å se
    Ha en herlig dag videre

    SvarSlett
  5. Herlig med en fri dag.. jeg skal jobbe i dag ..så har jeg fri hele fire dager.. herlig..

    nydelige bilder..litt koselig med snø utenfor.. her forsvinner den nå..regner som bare det..

    Ønsker dege n fin og koselig dag.

    Klemme r

    SvarSlett
  6. Enjoy your days off....lovely pictures !!! nice that olive tree in your home !!!........lovely plants.....!!lovely day.....love Ria....

    SvarSlett
  7. Her var det mange fine innlegg sidan sist!:)
    Eg har vore dårleg på å legge igjen spor i det siste, men eg skal skjerpe meg;) Energien er laber, men det kjem seg vel:)
    Herleg med fridag! Eg skal ha onsdagane fri no når eg starter i arbeid igjen neste veke. Det er godt med ein fridag!:) Spennande prosjekt du har på gong. Gleder meg til å sjå!:))
    Ha ein flott dag!
    Klem:)

    SvarSlett
  8. Det høres ut som dere har hatt en orntli KOSE DAG :) Jeg liker også sånne :)
    Her er vi "ufrivillig" hjemme. Aurora på 5 har astma, og har vært dårlig siden mandag nå...Hun kunne godt vært i barnehage, men bør ikke gå ut! Så vi må bare holde oss inne dessverre til formen er bedre. Og det er jo sååååå kjedelig å ikke få være i barnehagen :)

    Gleder meg til å få se hvordan det blir når dere blir ferdig :)

    Ønsker deg og dine en nydelig dag!
    Klem Anita

    SvarSlett
  9. Hei igjen !! Så koselig at du ville kjøpe lysposer. Eg bruker kvitelys frå spar i, no når eg skulle til å pakke posane dine ser eg at det blir veldig dyr porto viss eg sender lysa, så viss det er greit for deg skal du få dei for 90 pr stk så putter du lys i sjølv. Send adr di på mail til mej så sende ej dei i morgon ;)
    c-holebakk@hotmail.com
    Klem milla

    SvarSlett
  10. Love your house, but you already know that...
    Thank you for sharing that with all of us!!!

    Hug, Susan.

    SvarSlett
  11. Hei!
    Nydelige bilder ♥
    Deilig med sånne kosedager :)
    Blir spennende å se prosjektet ditt ;)
    Nyt resten av uka- Snart helg IGJEN...

    Klem Anette ♥

    SvarSlett
  12. Hei, skulle heller hatt litt snø nå enn dette ruskeværet vi har her på østlandet. Regn og blåst :(

    Er nok deilig med en fridag ja. Tusen takk for hyggelig ord du har skrevet hos meg.

    Ha en fin dag.
    Marianne

    SvarSlett
  13. Hei på deg :))
    Blir spennende og se ditt nye møbel på sin rette plass :)

    Jeg har fyrt i ovnen en hel stund allerede, jeg er så super frysepinne. Tåler ikke kjøl.
    Det er deilig med den knitringen i ovnen *sukk*
    Og en god kopp te :))

    Ønsker deg en fin kveld Astrid.
    Klemmer

    SvarSlett
  14. Hei Astridmor! :) Så lekre bilder! Og så deilig det er med en kosedag hjemme! Elskere de dagene! Vi har en sånn dag i morgen her i huset! :)

    DU, hvilket merke kommer de koppene dine fra, de i rosa og blå?? å med hjerte på så klart! :)

    Ha en NYDELIG dag min venn!

    Klem til deg!

    SvarSlett
  15. Høres ut som om dere har hatt en kjempekoselig fridag. Deilig å kunne ha sånne dager med ungene. Jeg har hatt fri hver onsdag i 4 år nå og det har vært utrolig deilig med rolige morgener og kosedager. Fra jul skal jeg opp til 90% og det blir litt spennende, men det går vel greit.

    Så spennende med lærerkateteret da, gleder meg til å se resultatet :-)

    Ønsker deg en fin uke!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  16. Hei Astid :)
    Så fine bilder! Hørtes herlig ut med en kosedag :)
    Gleder meg til å se det lærerkateteret, og hvordan det blir på kjøkkenet til deg!
    Ps. Giveaway inne hos meg om du har lyst å prøve vinnerlykken? :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  17. Hei og endelig tid til å besøke deg igjen! Så herlig for deg og lillegull å ha en fast fridag sammen, høres kjempekejkt ut! Jeg vil også:-) Kosa lenge med minstejenta i senga idag, så barnehage og jobb...Men en gang;-)

    Nydelige bilder og masse inspirasjon,s elv om snøen er litt tidlig å møte;-) Klem

    SvarSlett
  18. Hei hei
    så spennende med kateteret ditt da - det gleder jeg meg til å se :) slike fridager høres herlig ut - nyt dem. er ny i oliventreverden fikk også mitt tre av svigermor til bursdagen. så jeg er også spent på treets oppførsel mellom vinteren... det står nå i alle fall inne.
    klem anita s

    SvarSlett
  19. Heisann!!
    nå er det vel slutt på vinterstemning oppe hos dere også...slik som her!!
    Gleder meg til å se den nye kjøkkenøyen din....høres så spesielt ut :o)
    Deilig med en fridag midt i uken....har bestandig jobbet redusert og det passer meg :o)

    ha en fin kveld Astrid

    SvarSlett
  20. Hei vakre!

    Hjelp!! Du har jo snø utenfor den nydelige heimen din jo!...så litt koselig ut også da.
    Her er det ikke et snøfnugg enda men jeg har allerede fyrt i peisen i noen uker;)

    Masse deilige bilder og herlig inspirasjon du deler som vanlig Astrid!!! Håper helgen blir god:)

    Stooor klem!

    SvarSlett
  21. Nok et nydelig innlegg fra deg!

    Kjenner ikke til hvordan man beholder et oliventre igjennom vinteren.

    Gleder meg til å se din nye kjøkkenøy et lærerkateter.

    Ønsker deg en nydelig helg, sånn litt på forskudd.

    Hilsen fra mimmi-leone

    SvarSlett