onsdag 20. oktober 2010

Er hausten over?


I år måtte vi klare oss med ein kort vår..


Gjeld det hausten og?


Her er det iallefall vinter i dag!



Snøen sette nok følelsane i sving hos dei fleste i dag!

Barna er glade og klare 
for leik,

mannane skiftar dekk,
mammane frys,
(enda) dårlegare tid om morgonen osv..

Eller smiler og gledar seg over juleplanlegging..

Eg berre måtte ut og hente inn litt smak av den koselege tida vi har føre oss!


Likte godt synet av vinteren frå sofaen i ettermiddag..
lisje bror kos,
kaffikopp,
pledd og stearinlys.






Eg vil gjerne nytte høvet å GRATULERE
min kjære kollega Aina som vart mamma
  til ein liten prins i dag!
LYKKE


TUSEN TAKK
♥ 
for alle gode ord og for alle som stemmer på bloggen min hos

SMILER ☺

Med desse vinterstemningsbilda frå stova ønskar eg alle ein koseleg onsdagskveld!


38 kommentarer:

  1. Så koselige bilder! Her har det bare vært noen få fnugg i luften i dag, men regner med at det er like før sneen kommer hit også.
    Deilig å ha deg godt å varmt inne da ihvertfall :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  2. Jeg syns dere som har fått snø er så heldige :)
    Men det er jåp her østpå også, er skikkelig kaldt i kveld og kommer nedbøren som ventes i morgen blir det hvitt og rolig her også, for en stakket stund ;) Vi er mer vant med slapseføre og skispor med grønne gresstuster under snøen for ungene :)

    kan tenke meg det var stas for en liten gutt å oppleve den rare, kalde snøen for "første gang" (regner med at de ikke husker snøen fra vinteren når de var så små?!) gleder meg til å se gleden i jentenes øyne når snøen endelig daler her også :)

    god kveld videre vennen :)

    SvarSlett
  3. Guri, eg tenkte du hadde pynta juletreet med det samme ;) Fint med KVIT snø da :o)
    Står til resten av interiøret det.

    Ha ein fin kveld

    SvarSlett
  4. Koselige vinterstemning hos deg, her i Vestfold er det fortsatt høst.

    Ha en fin kveld.
    Marianne

    SvarSlett
  5. Så skjønt dette var, Astrid! Flotte stemningsfulle bilder som bringer tankene over på juleforberedelser og kos. Så herlig det lille grantreet ditt var. :) Vakre og inspirerende bilder!

    Jeg lurer litt på avstemningen på blogger. Har sett at bloggen min av og til går ned i stemmer, og av og til stiger. Rart...

    SvarSlett
  6. Har dere fått vinter alerede :O jeg synes ikke det er lenge siden dere hadde snø, hvor ble sommeren av mon tro :-) Ja tiden går så fort, man må bare ta seg tid til å nyte :D
    Mange fine bilder fra deg
    Klem fra Elin

    SvarSlett
  7. skal si de er blitt vinter hos dere.. er meldt snø her også, men har ikke sett noe enda.
    veldig koselige bilder da:)
    gratulerer så mye til din kollega:)

    ha en fin kveld.

    Klem fra Kine

    SvarSlett
  8. Nydelig bilder Astrid:) Du er så flink til å finne perfekte motiv!! Dette var så fint:) Høsten er visst over før den har begynt.. merkelig! Her har det ikke kommet snø enda, heldigvis! Selv om det ofte blir julestemning av snø:) Vi klarte ikke å skrive hjerte vi, vi har bare et 3-tall på tastaturet..

    Klem:)

    SvarSlett
  9. Ja her og laver det ned med snø.. har vært ett eneste kaos etter veiene i dag og masse forsinkelser. Poden var storfornøyd når han såg ut glaset i dag tidlig:) jjjjaaaaaaa mamma nå snør d!!!hihihi... mens mamman ikke var fullt så begeistret over det hvite teppet.

    Koselig ja men jeg synes det er alt for tidlig...
    Tenkt til og med jeg skrev opp julegave liste i dag det er ikke til å tro, for her pleier det å skje i siste liten.hihih... men ikke i år;)
    Å ja jeg GLEDER meg til jula og fikk en voldsomt til julefølelser over bildet ditt lenger oppe her;)
    Klem

    SvarSlett
  10. Så fint du har det, Astrid! Alltid koselig å besøke deg. Har snøen kommet allerede?? Det var tidlig. Jeg har stemt på deg, flere ganger:-)
    Ha en fin kveld i den koselig heimen din. Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  11. hei Astrid.
    ååå så vakkert et innlegg,snø pynter jo så flott opp ute,her får en stor julestemning,så nydelig en følelse du gir oss,
    vakkert i stua di, å utenfor dine vindu en eventyr verden,
    gratulere så mye til din venninne som mamma.
    ønsker dere en hyggelig kveld,
    varm klem fra sylvia

    SvarSlett
  12. Oi, ser vinteren har kommet til mange bloggere nå, hvite bilder overalt♥ hihi..
    Er jo kos med snø også da!
    Her er det ikke snø enda, men kaldt er det - så fyrer i peisen og koser oss i sofakroken nå etter en god tur med hunden, alltid så deilig å komme inn etter en kald stund ute!!

    Tusen takk for hyggelige ord inne hos meg også♥
    Kjempekoselig at du tar deg tid til og legge igjen noen ord :)

    Fortsett fin kveld,
    Klem Jatte♥♥

    SvarSlett
  13. Nydelige bilder, men vet ikke helt om jeg liker at snøen kommer.
    Her hos meg er det rett før tror jeg.

    Alltid koslig å titte på bilder fra det vakre hjemmet ditt.

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  14. Vil ikke ha vinter ennå.......den blir så evig laaaang da!!
    Høst en måned enda håper jeg!!
    Men her har det snødd i kveld....og jeg måtte få vinterdekk på bilen min!!
    Koselig stemning hos deg da Astrid.
    Gleder meg til jul....men ikke helt ennå da :o)

    kos deg :o)

    SvarSlett
  15. Ja, vips så kom vinteren- like brått som vanlig.... Usj, litt i tidligste laget synes jeg. MEN vi får gjøre det beste utav det og kose oss så best vi kan:) Pledd, fyr i ovnen og levende lys er jo litt grei d og daa:)

    SvarSlett
  16. Så koselige vinter bilder !! I dag har det snødd masse her også, hatt fridag i dag og heile huset har blitt nyvaska var reint kjekt i griseveret :)
    Det er deilig med ei tid framover da vi kan kose oss inne og nyte heimane våre !!

    Klem MILLA

    SvarSlett
  17. Me fekk nokre snøkorn her i dag og, men det vart ikkje kvitt! Syns igrunn det var like greitt, det er koselig med snø- MEN det er altfor tidleg enda;) hihi;)

    Men flotte, stemningsfulle bilder! Trur eg må ut på konglejakt før snøen kjem. Tenkte spraye masse kvite kongler til jul♥
    Tenker på jul stadig vekk eg og! KOS♥

    Klem!

    SvarSlett
  18. SÅ herlig med vinter! Må innrømme at det er bedre å se det på andres sine bilder enn å ha det i egen hage... Savner ikke akkurat all snømåkingen og boblejakkene... Innekosen og kakaokoppen derimot ønsker jeg velkommen med åpne armer!

    Klem Kaja:)

    SvarSlett
  19. Koselig sjø!!
    Syns det var kos med snø jeg da! Liker planlegging og julekos før jul!! 1 nyttårsdag er den raskt på vei ut:)))

    Klem til dere!!

    SvarSlett
  20. Ååååå så deilige vinterbilder, og så kos med den lille granen i stuen, kom helt i stemning jeg inne hos deg, og når snøen laver ned her nede og i kveld, så ble jeg nesten rørt!! En kosetid vi går i møte nå!!
    Ha en flott kveld
    klem klem

    SvarSlett
  21. Så nydelige vinterbilder. Nå ble jeg inspirert til å gå ut å plukke litt gran jeg og:)

    SvarSlett
  22. Nydelige bilder og en fantastisk stemning :)
    Jeg bare nyter og lar meg lede inn i julestemningen :)

    Ønsker deg en fin kveld og morgendag!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  23. Hjelpes... det har virkelig vært grisekaldt her idag også, og meldt snø imorgen.. Er jo litt kos også, da! ;)
    Du, det juletreet ditt... ;) Hihi! Har du spadd det opp med røtter og alt, eller bare hogget det? Det kommer et minijuletre inn her snart også, nemlig ;)

    Herlige bilder- like always!

    Sove godt, du gode!
    Stor klem!

    SvarSlett
  24. Vakre bilder du viser med vinteren utenfor,
    men det er så alt for tidlig. Har jo nettopp vent oss til at det er blitt høst!
    6 kalde grader, brrrr...., hos oss i kveld og værmeldingen truer med snø og sludd i morgen. Håper inderlig at de tar feil.

    SvarSlett
  25. Nydelige bilder Astrid ♥ Fantastisk!
    Og så søtt med det lille grantreet du har tatt inn:))
    Her er det ikke kommet noe snø enda, men er meldt de nærmeste dagene - jippiii... ♥
    Vi har kost oss masse inne i dag, med fyr i peisen og tente lys... det er så kos!

    Klem Line

    SvarSlett
  26. Vi fikk også snø i dag. Onsdags ettermiddag var det hvitt i hagen. Det er jo tidlig, men så vakkert så vakkert. Fine bilder fra din stue og utsikt til den hvite hagen. Ønsker deg en fortsatt flott uke.
    Klem

    SvarSlett
  27. Tror desverre vinteren har komt for fullt ja...:) Jeg er ikke så begeistret enda;) Nydelige bilder du viser Astrid!!!! Virkelig stemningsfulle :)
    Klemmer

    SvarSlett
  28. Hei Astrid :)
    Koselig at du har lagt deg til hos meg som følger på facebook! Har lagt meg til som følger hos deg også, og bekreftet at du er den rettmessige forfatteren, så nå trenger du bare 8 til :)
    Vet ikke hva jeg trykte på først, men det kom ihvertfall opp at "you have claimed this blog, but have not been confirmed as the author yet "! What?! Ble litt nervøs der, men heldigvis gikk det bort! Puh :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  29. hei høpp!!Så koslige bilder fra prinsesse stova,juletreet gir stemning ja!!!Så koslig at du/dere likte rammen,den passer nok godt inn her.Den heklede blomsten sendte jeg med fordi jeg har så stor glede av dem selv,bruker de på jakker,vesker ol.Ha en flott dag!!!Her i telemark har det ikke kommet snø,men det er minus grader og kaldt,sola titter frem nå,og det blir nok en fin dag.Sitter her med kaffekoppen og fyr på peisen.Må sette i gang med dagens sysler,men først må minste vimsen få et bad:)Klem Linda:)

    SvarSlett
  30. ååhhh for en deilig vinterstemning...!!

    ja i gårkveld var det julestemning, ungdommene dro på butikken for å kjøpe sin første julebrus og jeg laget vafler..

    hadde planer om sanketur i lerkeskogen idag, mendet kan eg se langt etter..
    *sukk*
    ha en fin dag, magny

    SvarSlett
  31. Åså herlige bilder, Astrid! Koselige grantreet! :) Skal også ta inn en nåre sånne etterhvert! :)

    Ungene i huset er i hvertfall storfornøyd med snø! Jeg for min del syns det er litt tidlig! JEG fryser! hehe!! :)

    Ha en flott dag, Vennen!
    Klem til deg!

    SvarSlett
  32. Hei!
    Ja høsten er nok over nå...10 kalde her i dag tidlig...
    Som alltid knallfine bilder ♥

    Ønsker deg en god torsdagskveld :)

    Klem Anette!

    SvarSlett
  33. Sniktjuvstart på Jula ser eg, jammen eit nusseleg lite tred:-) Denne snøven er både og, kunne gjerne hatt litt meir fin haust ja, helst mild og utan regn. Ellers er det greit med snøv, hadde ein berre slept å måke den..:-S

    SvarSlett
  34. herlig innlegg som vanlig. i skrivende stund er mannen ute og skifter dekk, prinsesssa har runnet på akebrett og jeg fyrer i ovenen, så jeg følte meg ganske så truffet. hihi nå bretter jeg opp ermene og er klar for helgevasken. klem Monica

    SvarSlett
  35. Hei Astrid. Det ser ut til at mange har fått snø i går og i dag, det har snødd her på sørlandet også.
    Det er nesten så en får sjokk når det snør i Oktober, hvem hadde venta seg det liksom...
    Not mee!!

    Det har sin sjarm :)
    Koselig inne med fyr i ovnen og noen tente lys. En føler plutselig at jula nærmer seg, men ikke riktig enda...tror nok denne snøen bare er et "blafr" så går vi nok over til regn og høstvær igjen.

    Bildene du viser var jo bare nydelige, virkelig stemningsfulle. Kan tenke meg minstepjokken synes det var stas med snø. Unger har en tendens til å bli helt ville når den første snøen daler ned.

    Nei..nå må jeg henge opp klær. Måtte bare innom blogglandia og titte litt først.
    Ha en fin kveld og helg.
    Klemmer

    SvarSlett
  36. Nydelige bilder... litt julestemning hos deg syns jeg... var innom Åhlesn i dag .og der var det kommet juleting..og må si jeg fikk julestemning i dag...

    Nyt kvelden..
    Klemmer

    SvarSlett
  37. Det er flere som fikk julestemning i dag. Her lå det et tynt hvitt lag på bakken når vi våknet - det var ikke mye og det lå ikke lenge, men koselig var det.

    Tusen takk for hyggelig hilsen inne hos meg. Det går bedre og bedre ettersom dagene går, men vanskelig og vondt vil det nok være lenge.

    Ønsker deg en fin helg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  38. Hei,

    Fant bloggen din.. og må bare si.. for ett vakkert hjem du har og nydelig blogg!!!!

    SvarSlett