søndag 10. oktober 2010

Kampen om fjernkontrollane er over...


Dette har alltid vore ei "sak" i stova...
Mi "sak" egentleg..
For det er nok berre eg som synest at fjernkontrollane er mindre fine å ha liggande på bordet..

Kjøpte ei korg til husbonden her om dagen..

Lite hjelp i at det faktisk er to skuffer i bordet..


Han syntest sjølvsagt at han var ein "heldig" mann..


Som faktisk har si eiga korg til fjernkontrollane...

Eller?...

Korga har stadig vore tom..

Og eg har no innsett at denne kampen kan eg berre gi meg på!

Korga er nytta til små bøker med gode ord,ilag med
"lese"sofaen istaden..


Ein herleg haustferie er no over..

Lisje bror har for sin del nytta frimorgonane sine godt...
Som fotpleie med ei storesøster,
Drømmehagen og ei lita skål med nis..(rosiner)


Ein liten fyr som har lært kunsten om å få det som han vil..


Den nye engelen sørga for ein koseleg start for fire gode prinsesser i dagtidleg.


TUSEN TAKK
for alle gode ord og helsingar,
som gledar meg stort!


VELKOMEN
til alle nye føgjarar.


Ei god ny veke ønskast til alle!






34 kommentarer:

  1. Ja, den kampen om fjernkontrollene er en tapt sak altså! Hihi... Men ble skjønn me de søte bøkene da! ;)

    SvarSlett
  2. Hihihi, så fantastisk bilde av den vakre prinsen som får fotmassasje av den vakre søsteren din! Herlig!!

    Håper dere har det bra :))

    Klem

    SvarSlett
  3. God kveld Astrid
    har en slik "tom"boks stående på stuebordet jeg også - men jeg har ennå ikke gitt opp kampen ennå...
    super søtt bilde av fotterapeuten og "kunden" hennes
    klem anita s

    SvarSlett
  4. He he, ja det der er vel en kampsak i ethvert hjem tenker jeg. Jeg fikk sydd meg en tv-kontroll trekk som er små lommer i ett trekk som henger over stolermet. Genialt egentlig, men kontrollene havner til stadighet på bordet alikavel. hmmm....
    Ha ei fin uke.
    KLæm Susanne

    SvarSlett
  5. Kjenner meg igjen der gitt :) Kjøpte nytt sofabord med skuff, men så synd at det bare er jeg som legger kontrollene i skuffen... ;)
    -synnøve-

    SvarSlett
  6. Haha!!
    Mannfolk ER mannfolk! Jeg prøver å putte de (3stk) i skuffen under bordet...men er igrunn aleine om det ;)
    Herlig han tigergutten din ;)og så snill storesøster da :)
    Nok en gang vakre bilder :)
    Ha en finfin uke!
    Stor klem fra Anette :)

    SvarSlett
  7. Ble fint med bøkene og da.
    Men jeg kjøpte en sånn "Vinkurv" på Kid nå og putta våre i. Og der havner alltid fjernkontrollene når de ikke brukes. Flott greie foreløpig, så får vi se..

    Klem

    SvarSlett
  8. Her kranglar storesyster og lillebror om kven som skal HA fjernkontrollane... Ellers flyt dei over alt? ;) Mannen i huset ser knapt på tv, så eg kan ikkje klandre han for at disse plankane flyt på bordet... Men vi treng dei... ;) Vakre bilder, skjønn veslebroren i sofaen med fotpleie! Så snill søster!!!

    Ha ei nydeleg veke!
    God klem frå Elin :)

    SvarSlett
  9. He, he..., jeg prøvde å innføre en kurv her i huset en gang i tiden også, men uten særlig hell... Kurven havnet på badet til hårbørster og kammer.
    Lillebror utvikler seg til et et skikkelig "mannebein" ser jeg som allerede nå ser det behagelige i å bli "dullet" litt med, he, he... Snill storesøster!

    SvarSlett
  10. Hehe da ble han nok fornøyd tenker jeg!! Lekkert ble det jo :) Du har en så utrolig herlig gutt, lyser godhet av han. Herlig storesøster som tar så godt vare på lillebror. Herlige bilder fra deg :) Klemmer

    SvarSlett
  11. Ja huff de fjernkontrollene :(
    Ikke noe pene å ligger OVERALT!!

    Men, jeg har lært meg og leve med dem, å de er jo kjekke å ha også da ;)

    Herlige lillegutt og prinsessa, ser ut som at han nyter det ihvertfall *ler*

    Ha en stråååålende Mandag,
    Klem Jatte ♥

    SvarSlett
  12. Hei. For et utrolig nydelig hjem. det er noe av det vakreste jeg har sett. jeg har nå blitt fast leser av din blogg, og det er virkelig en kilde til inspirasjon. den tapeten du har i stua på den ene veggen er bare så lekker. har vært på utkikk etter sånn en god stund. noen tips til hvor jeg kan kjøpe den? på nettet? Med vennlig hilsen ny bloggleser, Christine

    SvarSlett
  13. Ja disse fjernkontrollene altså......Har kjøpt en kurv til dem jeg også!
    men tror det kun er meg som legger dem oppi der!!
    Som lillebror koser seg da med en omsorgsfull storesøster :o)
    Koselige bilder hos deg som alltid Astrid....du er til stor inspirasjon!!

    Ønsker deg en fin ny uke :o)

    SvarSlett
  14. Så koselige bilder, og for ei snill storesøster

    Ha ei fin uke!

    Lottemora

    SvarSlett
  15. Haha! :o) Så herlige bilde, han vet at han har fått noe ekstra, ja! :o) Så søt storesøster og da.

    Ha en fin dag videre!
    Klem Jenny

    SvarSlett
  16. Det ble jo mye finere med bøker i kurva da :) Heldige lillegutt som har en slik storesøster!

    SvarSlett
  17. Hei Astrid.
    Så herlig at prinsessa pleier minste bror så godt,
    søsken kjærlighet :)))

    Når det gjelder fjernkontrollene, bare gjøm de hehe!!!
    Jeg liker heller ikke at de ligger å flyter *sukk*

    Ha en kjempefin dag og uke.
    Klemmer

    SvarSlett
  18. Kampen om fjernkontrollen tror jeg er i hvert et hjem.
    Vi hadde en fjernkotroll til tv,blueray,turner stereo, ja vet ikke hva. Men nå har vi EN fjernkontroll som går til alle tv osv. Det er jeg fornøyd med.

    Nydelige barn du har.
    Ha en fin mandag
    Klem

    SvarSlett
  19. hei Astrid!!!Eg kjenner til problemstillinga i heimen,er det samme her!!!MÅ VEL bare gi opp..Nydelige barn du har...ha en flott ny uke!!Klem Linda:)

    SvarSlett
  20. Vi har TV`n i kjellerstuen, og der får kontrollene "flyte" på bordet :)
    Flotte bilder av de nydelige barna dine, og heldig er lillebror :)
    Ha en fortryllende kveld - klem

    SvarSlett
  21. Ikke lett det der med fjernkontroller nei. Jeg har en hylle under bordet og der har mine fått plass. Der ser vi de ikke.
    Søte små barn du har :)
    Ha en fin uke
    Trude :)

    SvarSlett
  22. Hahaha, kjenner meg igjen der ja, fjernkontroller er ikke akkurat dekorativt;) Jeg digger lisjebror, han har skjønt det hehe;) Dissa kara...:)
    Ønsker deg & dine en knall kveld snupp!!
    Smil & klem fra Jeanette:)

    SvarSlett
  23. haha.. gode søte lillebror som vet å få kose seg.. å få massasje av storesøster må jo være supert :)
    Ja de fjernkontrollene flyter til tider her i huset å.. men når TVEN er av, ligger kontrollene i tvskapet :) LYKKE!! :)

    Ha en flott kveld, vennen!
    Klem

    SvarSlett
  24. Ville bare titte innom for å si hei:) Leser som vanlig alle innleggene dine men tiden strekker ikke til for å kommentere alle sammen. Jeg får masse inspirasjon av deg!

    Klem Kaja:)

    SvarSlett
  25. Dette med fjernkontroller er og forblir et tema her også. Men jeg er den eneste som føler jeg har et problem med dem - de andre bare ingnorerer dem... Desverre... Og etterlyser dem når jeg har rydda dem bort... Har vurdert å kjøpe et skrin å ha dem i men glemmer stadigvekk å ta med fjernkontrollene på shoppingrunden så det har enda ikke blitt noe av. Kansje jeg skal prøve igjen til helgen. Takk for inspirasjon og koselig lesing!

    SvarSlett
  26. Lurt med kurv til kontrollene da. De er jo aldri der de skal være når du trenger dem.
    Klem

    SvarSlett
  27. hehe ja tror man bare må gi opp fjernkontrollkampen.. nytter ikke det.
    går stadig vekk og rydder de vekk, men tar jammen ikke lange tiden før de ligger der igjen.. hehe :)
    for noen skjønne barn du har!
    ønsker deg og dine en herlig uke!

    klem fra kine

    SvarSlett
  28. Hey Astrid,

    Thanx for the translator, now i can understand what you're writing about!!!
    Lovely pictures, and we have'nt had a fall break yet, it'll be at the end of the month.

    Hug Susan.

    SvarSlett
  29. Hei :))

    Takk for det Astrid! Vis du finner noke du liker kan du godt stikke innom for å sjå på det, ingen problem det , her e masse folk som ej legge ifra varer til og so kjem dei å henta :))Skal prøve å bli ferdig om 2-3 veke i stallen...slik att ej fe åpne butikken :))Så her jobba vi heile tida pluss litt til ;))

    Du må no stikke innom så vi fe tyte litt interiør :)) Hadde vor koselig!!

    Ha en fin dag ♥

    SvarSlett
  30. Herlige lillebror som koser seg og vartes opp av storesøster ♥

    Deilig med høstferie og god tid i lag med ungene :)

    Fjernkontrollene er heldigvis lagt høyt bort i ett skap hvor tv er her hos oss, men det mest fordi minstemor har det med å trykke og stille inn på alt mulig på tv`n ;)

    God uke videre til deg og dine vennen ♥

    klem

    SvarSlett
  31. Hi, hi - noen kamper vinner man bare ikke selv om man prøver aldri så mye - sånn er det bare! Kurven var jo kjempesøt med de små bøkene oppi da ;-) Jeg må si at det virkelig er en liten kar som har funnet ut meningen med livet, denne gutten kommer til å nå langt :-)

    Ønsker deg en fin kveld!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  32. hehe må nesten le av innlegget. Her har nemlig mannen i huset satt seg godt til rette foran tv. På bordet ligger et lite brett til å ha kontrollene i. Brettet er tomt, men pent helt inntil ligger det 3 kontroller "linet opp".. Er bare å gi opp ja :P

    SvarSlett
  33. Du må ha verdens fineste hus! Elsker stilen din, og lar meg inspirere hver gang det kommer et nytt innlegg. Takk for god lesning og flotte bilder.

    Martine :)

    SvarSlett
  34. Hei på deg!
    Kjekke blogg du har!
    Eg likar ikkje fjernkontrollar på bordet eg heller; så her blir dei flytta på maaange gangar i løpet av ein dag..
    Det er nok eit problem over alt ;)

    Herlige ungar du har; såg virkelig ut som lisjeguten kosa seg med massasje!

    Ha ein fine kveld! :)
    Klem,Christine

    SvarSlett