lørdag 9. oktober 2010

Å nyte sola stilt i smug kan vere lurt...


I dagtidleg tok eg med meg kaffikoppen ut(i pysjen)..
 Dette veret vi har hatt siste dagane er berre så herleg.
 Må nyttast og nytast!


Eg lista meg stilt forbi lisje bror og husbonden..
"Hadde berre eit lite ærend innom vaskeromet.."


Fantastisk med ei lita stille stund heilt åleine..




Alle sommarmøblar og ting er no rydda inn..,
og blomsterkrukkene er tømde og vaska..


Denne stille stunda,gjorde sitt..
Eg vaska og rydda heile prinsesseetasja.
Phu..
Ein jobb som krev tiltak,tålmod,
bossekk og musikk!

Prinsessene sjølve,
(pluss to søte som er her
på "mini haustferie")
tok bussen og for på shopping!
Lurt;)


Når jobben er gjordt,
 smilar vi!

Fleire har spørt om eg kan dele oppskrifta på knekkebrøda..

Sjølvsagt vil eg det!


3,5 dl sammalt rug
3,5 dl havregryn
1,5 dl sesamfrø
2 dl solsikkefrø
1 dl linfrø
1 dl kli
1 dl valnøter
1 ts salt

Bland ingrediensane saman i ei kjøkenmaskin.

Tilset 1 ts honning og 7 dl vatn og bland godt.
Ta deiga og fordel den utover to bakepapirkledde langpanner.
Deiga skal fylle heile brettet.

Set i ovnen på 180 grader i ca 10 min.
Ta ut og skjer passe knekkebrød med eit pizzahjul.

Set tilbake i ovnen og steik i 30 min.

Legg knekkebrøda på rist,set i ovnen med døra litt på open i ca 15 min.
Då får du harde og sprø knekkebrød.


God haustsøndag!

25 kommentarer:

  1. Så koselig å lese og titte! Her hos oss er huset plassert slik, og vegetasjonen og andre hus rundt, at vi først får litt sol her i ti halv ellve tida og da er det nok litt for seint å tasse rundt i pysjen. Flott bilder du tar forresten også må jeg si at å lese bloggen din er en fryd pga språket :)
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  2. SÅ fantastiske bilder:) Det ser så koselig ut hos deg! Du har det så vakkert!!! Virkelig nydelig:) Flinkingen:)

    Klem:)

    SvarSlett
  3. Hjemmelagde knekkebrød er kjempegodt, og gir en skikkelig boost til husmorfeelingen

    Ha en fortsatt fin lørdagskveld

    Lottemora

    SvarSlett
  4. Hei ♥

    Jeg føler jeg gjentar meg sjøl litt når jeg er inne hos deg... men det er så sant... Du viser så fine bilder. Og for en uteplass! KJEMPEFIIIN!

    Deilig med litt tid for en selv. Spesielt når man her små barn setter man pris på litt alenetid! Jeg hadde litt alenetid med musikken på full guff nede i kjelleren når jeg malte i dag. Deilig :)

    Fortsett og nyt helgen, det skal jeg :)

    Klem Anette ♥

    SvarSlett
  5. For en herlig uteplass!
    Vakker plass å nyte noen stille minutter:)
    Hadde jeg tatt kaffen med meg ut når vi stod opp i dag, hadde det nok blitt iskaffe;-P Var frost på bakken! Og iskaldt... hihi...

    Håper det blir en knall søndag også;-D
    Klem♥

    SvarSlett
  6. Du har det bare såååå koselig ute! Skjønner godt at det frister med en liten stund for seg selv der...
    Jeg skal prøve oppdkriften på de knekkebrøda. Er ikke så veldig glad i sånne kjøpte, men tenker at de smaker bedre om jeg lager dem selv...

    Ha en herlig søndag!
    Klem fra Jijji

    SvarSlett
  7. Så deilig med litt tid for seg selv på morningen ♥ Og jeg skjønner godt at du setter deg ut, for en nydelig uteplass ♥ Like mange herlige detaljer der som inne i det vakre huset dere:)

    Ha en fortsatt flott helg!

    Klem Line

    SvarSlett
  8. Så nydelige bilder, blir sååå inspirert..
    Kos dere i helgen..
    Klem fra LC♥

    SvarSlett
  9. Nydelig uteplass du har!! Deilig med litt alenetid på morran eller kvelden, jeg har litt nå, mens mannen sover på sofaen og lillegutt i senga si.. ;-) Ha en fortsatt fin helg! Klem

    SvarSlett
  10. Nydelige utebilder♥
    Knekkebrødene så kjempegode ut!


    Håper dere får en fin, Søndag.
    Klem Jatte♥♥

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  12. Selv om de fleste sommertingene er ryddet bort for sommeren, har du likevel igjen en kjempekoselig plass ved husveggen...
    Går godt ann å ta på en jakke og tulle rundt seg et teppe og sitte der og nyte noe godt og varmt i koppen? Man må nyte dagene så lenge en kan...

    SvarSlett
  13. Ah, høstsola, den er jo fin den også! Selv om jeg foretrekker sommersola, mye varmere... :P

    SvarSlett
  14. Koselig, koselig :) Så herlig dette så ut. Nydelig på terrassen din. Flott bilde med støvlene til sist her. Virkelig fint! - og godt satt sammen.

    SvarSlett
  15. Morgenstund har gull i munn - er det ikke det ordtaket sier.. og så sant så sant kan det være. En liten stund heeelt for seg selv i sola og med en kaffe kopp. Det er vitamininnsprøytning det.
    fortsatt god søndag til deg Astrid
    klem fra anita s

    SvarSlett
  16. Hærlig uteplass og nydelige bilder ♥
    Håper du får en koselig søndag
    klem Tove♥

    SvarSlett
  17. hi astrid,
    fantastike bilder with so many inspirationen for me.Thank you so much!!!
    ha en fin dag,
    regina

    SvarSlett
  18. Hola Astrid.
    UN PLACER BLOG, ME ENCANTA!!!!!!!!!!!!
    tE CUENTO QUE ESTOY EN UN PROYECTO SIMILASR AL TUYO YA VERAS LAS IMAGENES EN MI bLOG.eSPERO ME VISITES Y TE AGRADE
    Cariños Gisel

    SvarSlett
  19. Hei Astrid
    Du er så flink til og ta bilder når sola skinner.
    Kjempefine bilder,ser ut til at du hadde en koselig start på dagen for deg selv. Godt det også innimellom.

    Smarte prinsesser som drar på shopping i stedet for og hjelpe til med vasking:))
    Ha en fin søndag

    SvarSlett
  20. Så nydelig uteplassen deres er :) Her skjønner jeg at du nyter morgensola til fulle!
    Skal prøve ut oppskriften på knekkebrød, høres veldig gode ut.
    Nyt resten av søndagen,
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  21. Så herlig med slike stunder for seg selv, og attpåtil i solveggen!

    Koselig utenfor hos deg, en herlig plass å slappe av.

    Jeg rydder også med bossekk på slep, det er så mye rart jentene har på loftet!

    Nyt kvelden!

    SvarSlett
  22. Takk for at jeg og fikk nyte din morgenstund, det hørtes herlig ut, veldig herlig ut - slik pleier jeg og å gjøre, men er en stund siden nå. Og hjemmelaga knekkebrød er digg, baker hver uke.......men det så veldig godt ut med valnøtter i, det vil jeg prøve! Go uke :)

    SvarSlett
  23. Effektive du er då Astrid! Høyres herleg ut å rekke over så mykje:) Flotte bilder frå den fine uteplassen din! Til og med her har du flotte detaljer overalt, korleis får du det til??;)
    Ha ein flott kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  24. En fantastisk dag i dag.
    Så flink du har vært, godt for alt som er unnagjort, og i slikt vær blir tiltakslysten så mye større.
    Koser meg med vakre bilder på bloggen din.

    Ønsker deg en flott uke med hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  25. Sånne små stunder, stille og alene, er deilig. Selvom morgenstundene ikke er stille så lenge... :o) Nydelig utebilder du viser, du har det jo såå flott ved inngangspartiet!

    Klem Jenny

    SvarSlett