søndag 24. oktober 2010

Her er mitt bidrag,Adale..♥


har utfordrings give away!
Kjempe kjekt med ein anna type give away..



Utfordringa går ut på å vise fram ein av dine kjæraste ting og fortelje litt om den!


Noko av det kjæraste eg eig ligg inne på soveromet..
Opp på denne speilkommoden!
Speilet og dei to børstene i sølv etter mi
kjære oldemor Astrid!


Navnet Astrid står inngravert.
Mi oldemor fekk desse av sin komande ektemann
(min oldefar) i forlovelsesgåve.
Børstesettet skulle følgje soveromsmøblane..
 

Eg har slike klare barndomsminner frå desse møblane og børstene..

Hugsar godt at eg sat på denne stolen framfor speilet og børsta håret..
Eg syntest desse møblane var så fine og at oldemor
var så heldig å ha slike utruleg fine børster..
For ikkje snakke om at dei var i sølv og med navnet på!


Ho brukte å seie at ein dag blir dei dine,lisje Astrid..


Med desse bilda frå mitt bidrag til Adale`s utfordrings
give away,
 ønskar eg alle
ei god ny veke!

♥ 

31 kommentarer:

  1. Nyyydelig!!! Så kjekt med noe som har en historie en kjenner til:-)

    Ha en god søndagskveld

    Klemmer fra vestlandet

    SvarSlett
  2. For en utrulig koselig historie : ) Nydelige ting alt sammen!!
    Klem Tove

    SvarSlett
  3. Så herlig innlegg!Ingen over ingen under:)Klem linda:)

    SvarSlett
  4. Så flott Astrid!

    Blir jo nesten rørt her jeg leser ♥

    God ny uke til deg også!
    Klem

    SvarSlett
  5. Tusen takk for fin kommentar på bloggen min. Kjempe nydelig komode, der ga du meg mange ideer. Har netopp handlet en lignende selv, som jeg holder på å pusse opp. Nydelig bidrag til give away. Nydeligt.

    Klem Alfa

    SvarSlett
  6. Utrulig vakkert !! Herlig med slike gode barndomsminner, det er ikkje alle som opplever å treffe oldeforeldre, sjølv har eg gode minner fra 6 av dei , føler meg heldig !!
    Ha ei flott ny veke !!
    KLEM MILLA

    SvarSlett
  7. Er so fint dette børstesettet♥
    Blir jo endå finare når det følger med ei historie:)

    Ha ei flott, ny veke Lisje Astrid ♥
    Klem

    SvarSlett
  8. Fin blogg du har! Veldig koselig med fine arve-ting! Jeg synes speilkommoden din også var veldig fin!!!
    Ønsker deg også en fin uke :)

    SvarSlett
  9. Hei Astrid !!
    Lysposane er til salgs ;)
    Har og poser til vinflasker og fyrsikkesker. Begge posane koster 100 kr og fyrstikkeska 25.
    Bare sriv om du ønsker noko ;) Bare koselig det :) Viss du har plass da ;)
    Klem milla

    SvarSlett
  10. Ja det var en rørende historie. Så heldig du var som arvet det fine settet og det nydelige sminkebordet. Lenge siden jeg har vært her inne hos deg nå, men det er like koselig her som alltid ;o) Ønsker deg en super uke og lykke til med bidraget ;o)
    Klem fra Gro :o)

    SvarSlett
  11. Så utrolig morro det må være å ha arvet disse skjønne flotte tinga og møblene.Og attpåtil ha så gode minner om de..Rørende å lese om det..Ha ei flott Ny uke,klem sissel

    SvarSlett
  12. Et flott bidrag!!
    Noen nydelige arvesaker du har....heldige deg :o)

    ha en fin ny uke

    SvarSlett
  13. Koselig å ha slike ting som bringer fram gode minner! :)
    Ha en fin uke! :)
    -synnøve-

    SvarSlett
  14. For et koselig bidrag!

    Ønsker deg en fiiiin mandag

    SvarSlett
  15. Såååå utrolig nydelige, og så fin historie :) For en skatt å ha!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  16. Hei :-)

    Utrolig vakkert!! skjønner godt at disse tingene er spesielle for deg :-)

    Ønsker deg en flott ny uke :-)

    SvarSlett
  17. ..så vakkert både speilkommoden og børstesettet :) ekstra stas når det hører med ei historie til tingene :)
    ha ei fin uke Astrid..
    klem Anne♥

    SvarSlett
  18. ååhh så nydelig, skjønner deg godt...
    klem og fin mandag!

    SvarSlett
  19. Tusen takk for gode ord Astrid.Må si meg enig meg deg, dette er det beste i livet♥

    Forstår veldig godt at du er glad i de nydelig møblene og børstesette, helt nydelig.Og så romantisk å få det i forlovelsesgave♥

    Ønsker deg en flott uke

    SvarSlett
  20. Åh, så herlig innlegg. Virkelig koslig å få høre om din kjøreste ting og historien rundt de. :o)

    Lykke til i give-awayen! :o)

    Ha en fin dag videre!
    Klem Jenny

    SvarSlett
  21. Så nydelige bilder, ting som er arvet fra venner eller kjære er så herlige minner å ta vare på. Synes du har pyntet veldig fint med tingene du har arvet, du hr et nydelig hjem.

    Klem fra Linn

    SvarSlett
  22. Nydelig! Blir rørt av den vakre historien bak! :)
    SÅ glad for at jeg har blitt kjent med deg gjennom bloggingen, Lisje Astrid!

    Ha en finfin dag!
    Klemmer

    SvarSlett
  23. Hei!!
    Vakre ting og en nydelig historie :)
    Håper du har hatt en god start på uka :)

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  24. Hei
    Nydelige ting...og den koselige historia og da:)
    Ønsker deg en nydelig uke, klem Hanne

    SvarSlett
  25. Så flotte ting du har arvet. Fint bilde og søt historie :)

    SvarSlett
  26. Hei søte deg:)

    Så morsom Give away da, og for et flott bidrag fra deg:)
    Nydelig speilkommode. Akkurat sånn jeg er på jakt etter. Jeg elsker mine arvede ting jeg også. Det er så koselig at man husker at besteforeldre og oldeforeldre brukte tingene vi bruker idag...litt vemodig også..
    Ønsker deg en flott uke:)

    Klemmer fra Lise

    SvarSlett
  27. ÅÅÅ så nydelig ..den speilkommoden din er vakker,..
    Settet ditt likeså..

    Klemmer 0)

    SvarSlett
  28. Heia søte du. Det var lenge siden. ;o)))

    Ja skjønner godt du liker den ja, kjempefin! Å moro med arvegods å. ;o))

    Klem Simone

    SvarSlett
  29. Du er virkelig heldig som arvet slike skatter. Settet OG speilkommoden er bare lekre!:)

    Ønsker deg en herlig dag!:)

    SvarSlett
  30. Dette er den fineste bloggen jeg her vært innom:) Håper du vinner giveawayen, et velbergunnet og rørende innlegg. Kommer nok å innom bloggen din ofte:)

    SvarSlett
  31. Så herlig historie!! Møbelet og speilet og børsten er jo så nydelige!! Mamma har noe som ligner veldig som er fra min kjære Oldemor også-det er jo så vakkert og herlig sjarmerende!!

    Ha en nydelig dag, skjønne deg!

    Klem!

    SvarSlett