søndag 2. januar 2011

Første innlegg i 2011..


Då er jula rydda ut..

Vi har julehus frå siste helga
 i november,så 1.nyttårsdag er eg alltid klar for å få jula ut att.

Til kvar advent er tanken kvar skal eg sette all julepynten
 Og kvar gong eg har rydda
 jula utatt lurer eg på
 kva eg hadde der før!

Det blir så "tomt"..



Då eg skulle ta vekk dette "bildet",
sa ei stemme:
"Å nei,mamma..
du ta vekk det?
Det er fint!"

(Då klarte eg sjølvsagt IKKJE ta det vekk!)

Så det får stå ei stund til.

Hmmmmmm...
Hadde eg ikkje planter før jul?..


Nye grøne planter,
orkidear,hortensia
 og primula
 står på handlelista..


 Vi har hatt ein fantastisk
 god og kjekk ferie.
  Akkurat av den grunn skal det bli godt å starte på jobb,trening,sunnare mat
 og rutiner att.


Tusen takk for alle
 koselege nyttårshelsingar
og gode ord.
Eg har ikkje hatt tid til blogg i desse dagar. 
No skal eg ha meg ein "tur" rundt om i "blogglandia" og snuse inn inspirasjon.




GOD NY VEKE ALLE
 DOKKE GODINGANE!

31 kommentarer:

  1. Godt å få ut jula ja, her ble den plutselig borte i dag;) Det ble veldig tomt ja, men jeg fant ut at det bare ble en bedre unnskyldning for å shoppe fine ting;0)

    Snuser etter inspirasjon jeg også, føler meg helt tom for kreativitet..Men det kommer nok.

    Ha en fin start på det nye året:)

    SvarSlett
  2. Hei hei.
    Jeg syns det er så utrolig deilig når jula forsvinner, og det blir lyst og deilig inne... :)

    du hadde det utrolig fint pynta til jul, men jøss så fint det blir nå når alt forsvinner å.. :)

    kos deg på shopping for å få inn litt freshe blomster igjen... det skal jeg også snart, kanskje mot helga.. :)

    klemmer!

    SvarSlett
  3. Hejsa håber du er kommet godt ind i det nye år.Kan kun give dig ret i at det bliver så tomt.Så selv er jeg i fuld gang med at fylde på igen :-) med nye ting. Det er det dejlige ved at være i blog verden masser af inspiration og ikke mindst her på din smukke blog.Kram Else

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder-av et vakkert hjem:)

    De vinduene deres er jo bare fantastiske *drømme-drømme*hihi
    Godt å pakke julen vekk ja...
    Skal bli godt å få inn litt andre farger en rødt i huset;)

    Godt nyttår:)
    Klem

    SvarSlett
  5. Syns også det var godt å få ut julen, det står igjen en og annen ting men så og si alt er borte vekk nå:-) Gleder meg også til å kjøpe inn litt vårlige blomster nå. Alltid kjekt!!

    Klem på deg

    SvarSlett
  6. herlig å få ut jula :) jeg tok bort alt i romjulen, da hadde jeg fått nok ;)

    Ønsker deg et Godt Nytt År !
    Klem,Kari

    SvarSlett
  7. Hei Astrid og GODT NYTTÅR !!
    Takk for eit koselig blogg år :)
    Lyst og deilig blei det med deg , men her må jula få stå til helga ;) Har noen bestemødre som ikkje har vore her og det er veldig viktig å sjå juletredet ;)
    Klem Milla

    SvarSlett
  8. Alltid like fint hos deg:)
    Her og er jula blitt rydda vekk i dag,egentlig veldig godt sjølv om det blir litt tomt....
    Klem

    SvarSlett
  9. Ser virkelig luftig og fint ut hjemme hos deg. Likte så godt den duken med skrift på. Og gyngestolen er så skjønn. :)

    I Ingeborgstua skal vi ha jula iallefall ei uke til. Her pynter vi ikke før siste helga før jul.

    SvarSlett
  10. Hei på deg♥
    Her har og det meste av jula blitt pakka vekk i dag, det er kjekt med jul- men alltid so godt å pakke den ned i kassane og ;)

    Ser så lyst og fint ut hos deg, som alltid so gjennomført!!

    God ny veke til deg og♥

    Klem

    SvarSlett
  11. Hei søte Astrid :)
    Godt nyttår! Jeg har pakket bort jula i går. Det er bare treet som står igjen her nå :) Det er så koselig når vi pynter, men det er deilig å få det bort også!
    Gleder meg til våren jeg nå :)
    Ha en fin ny uke, Klem Anita

    SvarSlett
  12. Hei vakre:)
    Jeg sitter igjen med det samme men alt skal jo "slankes" på nyåret....også nipset men er enig i at det ser litt rart og tomt ut.
    Blomste står på handlelisten min også og jeg har en liten etterslenger på pyntinga for eldstemann fyller år i morgen og da har jeg en unnskyldning for å ghjøre litt ekstra;)Det skal bli godt å nyte noen hverdagen nå.

    Nydelig er det hos deg enten det er jul eller sommer!

    Gleder meg til all bloggeskravl i 2011
    Stooor klem!

    SvarSlett
  13. Hei Astrid, titter innom for å ønske deg et godt nytt år ♥ Det har vært en glede å følge deg i året som har gått, fantastiske flotte bilder du deler med oss… Gleder meg også til å følge deg vider i 2011 ♥ Her skal jeg begynne å rydde vekk jula i morgen, – har ikke hatt overskudd i det hele tatt i dag :) Ønsker deg en flott kveld videre, og uke som kommer, stor klem fra Mette

    SvarSlett
  14. Alltid nydelig hos deg Astrid, jul eller ikke:) Ha en god start på det nye året:)

    SvarSlett
  15. Kjempe nydeleig, Astrid! Gleder meg til alle de herlige innleggene dine i 2011! :)

    Ha en fin ny uke!
    Klemmer

    SvarSlett
  16. Kjenner meg godt igjen i det du skriver....jeg begynner også tidlig, så det er godt å få julen ut 2 januar:) Men det blir alikevel merkelig tomt, og jeg husker ikke hvordan jeg hadde det før..:P

    Nydelige bilder du viser, jeg legger meg til som følger hos deg jeg;)

    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  17. Hei Astrid:)

    Forstår eg er veeeldig seint ute med å rydde vekk jula...Her vert det nok litt julehus i ei veke og kanskje to til;)
    Har planer om å få litt system i julepynten denne gongen ,når den skal vekkstuast.So får vi sjå...

    Var herleg å sjå hos deg alle vakre bilda!!!! Kjempetøff duk, den med bokstaver på:))
    Å det sofabordet er no berre soooo fint!!!!

    Vart litt frista å rydde vekk jula her også no. Står litt i stampe og vanskeleg å kome seg videre med nye prosjekt so lenge jula dominerer...Akk, skal ikkje vere enkelt;)

    MEN! Skal til vik i morgon ein tur... Er underernært på å kike i butikkar no.Gleder meg til å sjå nytt, litt vår,kanskje litt salg...

    Ja, skal verte herlig med kvardag igjen:)

    Gode klemmer Mette*

    SvarSlett
  18. Den følelsen du beskriver når du rydder vekk julen har jeg også hatt nå i dag. "Jøssenann.. hva var det egentlig jeg hadde på den benken?"
    Da er det jo i allefall kjekt med den her bloggen hvor man kan se tilbake og få satt noen av tingene tilbake der de hører "hjemme".
    Jeg gleder meg i allefall til å få ting litt mer på stell her hjemme.

    Vil jo også i samme slengen få takke deg for et utrolig inspirerendes år. Jeg har kanskje ikke vært den flinkeste til å legge igjen kommentarer hver gang, men vit at jeg er innom hver gang du poster noe nytt.

    Godt nytt år til deg og dine. Klem Madelén

    SvarSlett
  19. Nydelig blogg, nydelig heim, nydelige barn +++

    Har lagt meg til som følger, og kjem snart igjen..

    Godt Nyttår...

    SvarSlett
  20. Hei Astrid og godt nyttår!!
    Det føles alltid litt tomt rundt en nåpr julen ryddes ut....da er det godt å kjøpe litt "vårblomster"....Få litt nye farger inn i heimen!
    Juletreet mitt står her ennå men må ta det ut i dag....godt før jeg skal på jobb igjen!
    Ønsker deg en fin uke...denne første uken i det nye året !

    SvarSlett
  21. heisan astrid..

    kjenner meg igjen på dette med hva sto her før julepynten kom inn.. hihi.. syns også det blir tomt når julepynten forsvinner.. spesielt lysene..
    men heldigvis er det snø slik at lysene ute må bare være..

    Ellers er juletreet ute ,men litt av det andre får bare stå.. en stund til..

    ønsker deg en fin ny uke..

    klemmer =)

    SvarSlett
  22. Godt nytt år!
    Så koselige bilder! Deilig å få ut jula. Planen min er å få ut jula i løpet av uka. Ting går litt tregt med meg for tida...
    Og nye blomster må til;)

    Klem fra Jijji

    SvarSlett
  23. Hihi, akkurat det samme tenker jeg. Det blir så TOMT! :o) Men godt er det også egentlig. Jeg skal rydde jula ut til helgen. :o)

    Nydelige bilder du viser!

    Ha en fin dag videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  24. Hei astrid.
    Godt Nytt År :)))

    Som sagt så er jeg helt enig med deg i at det blir så tomt u hus når jula forsvinner, den lune atmosfæren svinner hen..
    Da er det viktig å tilsette litt krydder i hverdagen og innføre noe nytt som feks noen nye blomster. God Idè :)))
    Jeg vil ha meg en liten grønn hengeplante.
    En ting jeg ser VELDIG fram til er nye interiørblader UTEN JUL!!!
    Gleder meg til ny inspirasjon :))

    Håper du får en kjempefin uke.
    Klemmer

    SvarSlett
  25. For et nydelig hjem du har;-)
    Klem Elin

    SvarSlett
  26. Godt nyttår Astrid.
    Nydelige bilder,som vanlig:)
    Har kastet ut jula jeg også. Moro og ta frem pynten en satt unna før jul.
    Ønsker deg en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  27. Heisann, her er jeg igjen. Veldig kjekt at du tittet innom meg også da. Jeg legger meg til som følger hos deg, føler ikke jeg ønsker å gå glipp av det som skjer her inne;,-)

    SvarSlett
  28. Jeg vil ønske deg ett riktig godt nyttår, gleder meg til mange flotte innlegg og inspirerende bilder fra deg. Mange klemmer :)

    SvarSlett
  29. Hei vennen og godt nyttår til deg.
    Gleder meg til å følge deg i det nye året også. Du har bare en helt utrolig koselig blogg med masse inspirasjon.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  30. Godt nytt år :)

    Fine bilder med inspirasjon til å pynte og ordne etter jula som er pakket bort her i kveld :) I morgen skal jeg og minstemor ta runden i huset og vaske, pusle og handle inn nye planter :)

    klem

    SvarSlett