søndag 23. januar 2011

Frå seng til benk!


I desse dagar har
  "slagbenk"
vore eit aldri så lite tema i heimen..

Og siste
 Jeanne`D Arc Living
er derfor meir som ei
 "åpenbaring" for meg!


FANTASTISKE JDL!

Vi har liggande demontert dobbelseng etter mine oldeforeldre.

på grunn av plassmangel er ikkje denne senga i bruk.


Eg hadde sett meg ut ein lekker benk i ein interiørbutikk..
Men,dette var så sjarmerande,vakkert og genialt.

Gjenbruk av ypperste klasse!

Heldige meg som både har ei slik seng,ein flink husbonde og ein liten handy Manny,
som vil trylle fram ein slik benk til meg!
(Sjølvsagt etter gjennomgang av alle
 slags overtalelsesmetodar og fordelar
 ved ein slik benk og ..)

♥GLEDE♥




Sidan vi først skal i gong med måling av trappa,
må benken vente til etter dette.

Og det skal (utolmodige) meg klare å halde ut!


ØNSKAR ALLE
 EI STRÅLANDE
NY VEKE!

31 kommentarer:

  1. Oi oi oi, så spennende :D
    Gleder meg til og se resultatet etterhvert!!
    Gøy - blir sikkert uendelig vakkert♥

    Ha en fin uke,
    Klem Jatte♥♥

    SvarSlett
  2. Ååå så fin den var!!!
    Heldige deg som har sånne to flittige handye menn i hus:)
    Jeg har også det,men er ikke alltid like enkelt å overtale... får heller til svar at du får kjøpt det på butikken som er i bedre stand og mye finere..ARRRRRR

    Gleder meg til å se resultatet;)
    Ha ei fin uke dere også:)
    Klemmer i fleng

    SvarSlett
  3. Morro :)
    Gledar meg til å sjå det ferdige resultatet♥ Er jo ekstra stas når det er gjenbruk! Og so blir det jo ein heilt unik benk!!

    Ha ei flott ny veke kjære deg♥

    Klem

    SvarSlett
  4. Så spennende,gleder meg stort til å se resultatet!!

    Ha en fin ny uke med utolmodigheten din (kjenner meg igjen her ja)

    Klem linda:)

    SvarSlett
  5. Wow den benken var griselekker! rekner med din blir like fin!! Kjekt at dokke har teke vare på senga :-)

    Klem

    SvarSlett
  6. Så spennende det blir å følge med på dette seng-benk prosjektet da :o)

    Tenke at handy-mannen din klarer dette supert!

    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  7. Så spennande!! Det her har eg tru på blir kjempebra!!:)) Gleder meg til å sjå resultatet:)
    Klem:)

    SvarSlett
  8. OI!! Den der var lekker.. gleder meg til å se prosjektet ferdig!! Det blir helt sikkert LEKKERET!!!

    Ny fin uke til deg!
    Stor klem til deg, gode Astrid!

    SvarSlett
  9. Må si du har en skikkelig handy mann:)
    Tørr ikke tenke på hva slags overtalelses metoder jeg hadde måttet bruke for å få igjennom noe slikt;)
    Er sikker på at det kommer til å bli nydelig, så jeg gleder meg til bilder;D Utrolig så masse inspirasjon man får av disse bladene! (mannfolket rister på hodet hver gang jeg kommer hjem med enda et "unyttig" interiøs blad;)
    Ha en fantastisk uke, klem♥

    SvarSlett
  10. Så lurt og stilig. Kanskje det er det pappas gamle dobbeltseng skal bli.. Men i minihøyde så snuppa kan ha på rommet sitt. Eller lage seng av den til henne. Hmm...

    Ha en super uke!!

    Anita

    SvarSlett
  11. den var kjempestilig. Skulle gjerne hatt en sånn ja. Fin ny uke til deg også.
    klem

    SvarSlett
  12. Spennende å se nå da Astrid!
    Forresten må jeg på jakt etter dette bladet idag!

    Ha en fin ny uke :o)

    SvarSlett
  13. Hei Astrid:)

    Kjempefin benk!!! Heldig du er som har planer og "utstyr" til ein slik:))) Og ikkje minst snille mannen din♥
    Hadde ikkje vore like enkelt utan ein handyman i hus... med alt vi interiørfrelste damer kjem opp med av ideer og prosjekt;)
    Gleder meg til å sjå både trapp og benk!!!

    Men, over til noko anna...

    Har anbefalt deg til Franciskas Vakre verden.
    Ho skal gi ut ei bok og søkte då anbefalingar til inspirerande, vakre hjem.
    Sjå meir her: http://franciskasvakreverden.blogspot.com/2011/01/hurra-na-kan-jeg-endelig-avslre.html

    Håper det var greit??!!

    Ønsker deg ein god mandag♥

    Klem Mette.

    SvarSlett
  14. God mandag, kjære Astrid, så smart et tips!! JA,d et blir knallfint, det er jeg sikker på! Gleder emg til å se!

    Lykke til med tålmodigheten, hehe, trappa blir sikker verdt ventingen. Ønsker deg og dine en sykdomsfri uke, klem fra Marianne

    SvarSlett
  15. Det er såååå mye fint her inne hos deg :)

    SvarSlett
  16. VAKKERT!! Det blir bare helt supert :)

    For en kjempeide.. Og så morro med gjenbruk fra oldeforeldre, betyr ekstra mye da :)

    Den som venter på noe godt... ♥

    Ha en flott ny uke!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  17. Nå er jeg såå spendt!!!
    Må du se å få malt den trappa i en fei da...

    SvarSlett
  18. Så smart!!

    Tror jeg stikker innom kiosken på tur hjem...og kjøper JDL. Og så må jeg finne en gammel seng da. Men det er mye lettere enn å finne en slagbenk :-)

    SvarSlett
  19. Så utrolig genial idé! Kjempelekker den benken i JDL. Gleder meg til å se det ferdige resultatet hos dere også. Kjipt å måtte la den sengen stå ubrukt, så kjempesmart måte å få den brukt på.
    Ønsker deg en herlig uke!

    Klem fra Jijji

    SvarSlett
  20. Hei Astrid:)

    Jeg likte også meget godt den JDL bladet, mye fin inspirasjon.
    Ideèn med senga tok vi også til oss her i hus, synes det var genialt.
    Vi har ikke noe seng til slikt prosjekt, men det er jo noe å se etter når vårens loppis starter:))

    Kjekt med noen prosjekter og den som venter på noe godt...:))

    Ha en fin dag.
    Klemmer

    SvarSlett
  21. Å gosj denne var vakker♥

    Gleder meg til å se benken din.

    Ønsker deg ei fin uke.

    SvarSlett
  22. Å, så spennende og genialt! Gleder meg masse til å se hvordan den blir :) Koselig med gjenbruk av gamle fine gjenstander.
    Ha en fin uke!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  23. Så den benken/sengen i bladet jeg også.Syntes den var så fin.
    Gleder meg til og se benken din. Kjekt med en handymann. Sånn er det bare,til tider må de overtales:)

    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  24. Åååå denne blir lekker hos deg,
    passer perfekt inn. Gleder meg
    til å se. Lekre bilder. :))
    Ha en fin dag.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  25. Wohoow, det var jo en genial ide! Hadde ALDRI falt meg inn! :-O

    SvarSlett
  26. Helt genialt, trur jeg må kjøpe meg det bladet, har også sengen etter oldeforeldrene mine som bygde dette huset i 1907 stående på låve :) Siden den er ca 110-120 vet jeg ikke hva jeg skal bruke den til :P Men har jo lenge tittet på slagbenker :) tusen takk for tipset :)

    SvarSlett
  27. Så spennende. Gleder meg:0)
    Lykke til.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  28. Knallgod ide - den blir nok fin. Vanskelig å vente når man først har ideen klar...Herlige bilder det var her i dag også!

    SvarSlett
  29. Åh, spennende! :o) Jeg leste om akkurat det samme tipset, i samme magasin, på en en annen blogg også. :o)

    Gleder meg til før og etter bilder her altså! :o)

    Ha en fin dag videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  30. Ja denne ideen med benk av seng er genial. Så heldige vi er som har så snille ektemenn...
    Gleder meg til å se resultatet av din benk. For du viser oss vel...
    Nyt dagen
    Klem Tove

    SvarSlett
  31. Så også på det de hadde gjort for å lage en slagbenk, godt tips! Nydelige bilder, ser så koselig ut hos deg, Astrid. :)

    SvarSlett