tirsdag 30. november 2010

Små gleder på morgonkvisten♥


Ikkje farleg å stå opp,når husbonden har fyrt opp i peisen til oss..

Her er det fridag..
Ute er det maaange kuldegrader
og lisje bror er atter forkjøla.


Peparkakehuset vårt gir 
god lukt og ei herleg
 julestemning
i spiseplassen vår.



TEAMWORK!
 Husbonden står bak
 bygginga..
(Tålmodens mann)
 Damene pynta,
og lisje bror har kosa seg med
melis og marsmellows!


Inne i huset har eg hatt ei lyslenkje av stjerner kjøpt hos Nille.







Lisje bror fyller
 2 år 2.desember,
så her er det planlegging av kalas som står på "programmet"!


GOD TYSDAG!

33 kommentarer:

  1. nei så koselig pepperkake hus!! Eg må nok gå til innkjøp av ingredienser og lage et lite hus sjøl:) det skaper virkelig julestemning i hus!!

    ha en fin tirsdag:)
    klemmer

    SvarSlett
  2. Så herlig pepperkakehus:)
    Du har det så koselig. Jeg sitter å koser meg med en kopp varm te og nyter bloggen din:)
    Ha en fin dag:)
    Klem

    SvarSlett
  3. Så nydelig pepperkakehus!! Så flink og ikke minst tålmodig mann du har ♥

    Jeg prøvde meg på sjokoladekjeksene dine igår ;) De ble kjempegode, men jeg hadde ikke nok sjokolade.. Gleder meg derfor allerede til neste gang de skal bakes med full porsjon sjokkis ( boksen er nesten tom..hihi )

    Ha en nydelig dag i kulda og GOD bedring til lillebror ♥

    Klem

    SvarSlett
  4. å så flott pepperkake huset ble:) likte den ideen med marshmallows på taket:) En koselig julestemning:) selv lager vi alltid pepperkake huset på lille-julaften, bombadert med nonstopp og seigedamer, så det er langt fra et like vakkert syn som dette:)
    Ønsker deg en god Tirsdag:)
    klem

    SvarSlett
  5. Hei Astrid♥
    Så koselig pepperkakehuset deres ble da, å veldig stilig med lyslenke inni så det blir sånn koselig lys!!

    Kjempefint pyntet hjemme hos dere med det gammelrosa også♥

    Ha en fin Tirsdag med planlegging,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  6. Så kosleg pepperkakehus!!:) Tenkte eg skulle prøve meg på det i helga.
    Vi og har stor dag i huset 2.desember.
    Ariel blir 1 år:)
    Ha ein fiiin dag!
    Klem:)

    SvarSlett
  7. Såååå koselige bilder hos deg idag som alltid:)Ei hærlige tid vi har foran oss med mye kos...Dere må ha ei flott uke å kose dere med bursdagsplanlegging:)Klem Caroline

    SvarSlett
  8. Så søtt pepperkakehus:). Lur ide å ta lyslenke ini, ble en nydelig stemning av det. Kos dere mye med bursdagsplanleggingen.
    Nyt fridagen. Her i huset storkoser vi oss med sjokoladekjeksene. Skal bake flere å gi i førjulsgave til naboene. Tusen takk igjen for oppskriften:)
    Klem Alfa

    SvarSlett
  9. hei
    så koselig hos dere, +å de pepperkake huset var nyydelig, å det blir en deilig juleluk,særlig med lyslenke inne i som varmer opp huse,riktig så lekker ble det.
    håper minsten blir bra til dagen sin,tenk 2 år,så koselig,
    ønsker dere en skjønn kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  10. For et herlig pepperkakehus, kjempefint ! ♥ En liten en her også som er forkjølet, tiden for det nå. Fyre opp i peisen hørtes veldig godt ut, sitter her og fryser nå. Men peis er det dårlig med her hos oss.

    Nydelige bilder som alltid Astrid, en fryd for øyet ! ♥ God bedring til lillemann.

    Klemmer fra Anette

    SvarSlett
  11. Så koselig med pepperkakehus?
    Det hadde vi også hjemme hos oss da jeg var barn. Og jeg laget det til mine barn...
    Koselig med sånne tradisjoner som ungene vil huske som noe trygt og godt fra barndommen sin...

    SvarSlett
  12. wow, nydelig pepperkakehus, flink mann du har.

    Hvor har du kjøpt den adventsstaken??
    Jeg synes at den var utrolig lekker!!!

    Ha en fin dag, og kos deg med bursdagsplanlegging.

    SvarSlett
  13. Koselig morgen stemning hos deg:)
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  14. For ett flott pepperkakehus, og stemningsfulle bilder :)
    Ha en fin kvled, klem

    SvarSlett
  15. Nydelige bilder, så flott det ble med lys i pepperkakehuset! :o)

    Ha en fin kveld videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  16. så herlig pepperkakehus :)

    Håper lillebror blir frisk snart!! Lillemor her hangler enda, frisk som en fisk om dagen men skikkelig hoste om natta som ødelegger nettene for alle mann. Og med denne kulda er det bare å være inne ja, til hennes store fortvilelse :( Får håpe de holder seg friske en god stund våre små og at de snart kan kose seg ute i snøen igjen :)

    Kan tenke meg det blir kos med 2 årsdag ♥

    Kos dere masse med forberdelser og julekos framover!

    klem

    SvarSlett
  17. God kveld Astrid:)
    Så flott pepperkakehus dere har laget!
    Kjempefint ♥ Og nydelige med lys inni:)
    Så kos at hele familien var med på og lage, akkurat slik det skal være... Kan tenke meg lillebror kooooste deg med melis og marsmellows, tjihi:)

    Koselig stemning fra kjøkkenet ♥

    Ha en fin kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  18. Hei Astrid! Har kommentarstreik nakken min, men eg måtte berre leggje att ei helsing i dag! Så flott peparkakehus! Vi må til å bake her også, viss far i huset går med på å kna og kjevle ut deig! :)

    Kos dokke i kulden!
    Vi får ordna ny vedovn i morgen, gjett om her har vore kaldt i huset!

    Klem frå Elin :)

    SvarSlett
  19. Så fine stemningsskapende bilder, dere har det så koselig på kjøkkenet!
    Klem fra meg, C.

    SvarSlett
  20. Det ble utrolig hyggelig med lyslenken inne i huset!

    Klem Kaja :)

    SvarSlett
  21. Heia. ;o)))

    Åh så flinke dere har vært da, det pepperkakehuset ble da så flott. ;o) Lurer på å lage et jeg også om tiden strekker til Begynte nemlig på et nytt prosjekt i dag. hehe

    Klem klem ;o)

    SvarSlett
  22. Hei!
    Herlig pepperkakehus :) Med fin snø på taket ;)
    Lykke til med feiring og god bedring til den lille snuppen :)

    Klem Anette ♥

    SvarSlett
  23. Kjempeflott pepperkakehus dåkke har laga:)So koseleg med lys i!God ide` med lyslenke. Må kanskje kopiere den...

    Ønske god bedring til lisjebror og til lykke på 2.år`s dagen:)))

    Takk for koseleg kommentar hos meg.

    Klem Mette

    SvarSlett
  24. Så koselig hus. Vi har enda ikke lagd årets hus, men må vel snart gå i gang med det. Mannen er ordfører i bygdas pepperkakeby, så han må vel ha et rådhus eller noe....

    Lotte

    SvarSlett
  25. Så koselig hus, og så er det så ekstra fint med lys inni ♥

    Og gratulerer med 2 åring i morgen! Vi hadde samme feiring for 1 mnd siden, og det er jo sånn en herlig alder. Ikke minst for nå kan vi skjønne hva hun mener når hun babler ivei ;)

    Kos dere masse, og NYT tiden nå!!
    Klem Nina

    SvarSlett
  26. For et stilig pepperkake hus, helt unikt og jeg kan neste kjenne duften :)

    Teamwork er tingen...
    Nå skal jeg og mannen i gang med julekonfekt.
    Mmmmm...det blir deilig og usunt hehe!

    ha en fin fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  27. Hei goe deg!
    Det viktigste først...Gratulerer til lillemann i morgen! Så stas!!! Kos dere masse med lille prinsen i morgen:)
    Ellers må jeg jo si at det er det skjønneste pepperkakehuset jeg har sett tror jeg...herlig med marsmellows på taket!
    Blir alltid glad av å titte inn til deg Astrid-mor.

    Stooor klem:)

    SvarSlett
  28. Så deilig med en fridag i desember!! Håper du nøt den til fulle:-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  29. I år skal det bakes pepperkakehus hos oss også!
    Ikke noe ferdikjøpt og ferdig knekt i pakken hus som vi pleier å ha :DD Kanskje ferdig deig da ;)
    Kjempekoselig ble det Astrid!
    Og gratulerer masse med dagen til lillebror!!
    klem Laila

    SvarSlett
  30. Utrolig fint hjem du har :) er ofte innom bloggen din og titter.
    Hvor har du fått tak i hylla bak sofaen din?? så den i en reklame for princess og for en tid tilbake, men regner ikke med di selger den der.
    Jeg har forelsket meg helt i denne hylla å bare MÅ ha en :)

    SvarSlett
  31. God kveld:) er alltid så koselig hos deg:) likte veldig godt pepperkakehuse med marsmellowa på taket kjekt å prøva noko anna enn denne nonstoppen;) håpe dåke har hatt ein fin 2 års dag! God natt:) klem

    SvarSlett
  32. NYDELEG pepperkakehus, og so lurt med lysslynge inni♥

    Gratulere med overstått 2 årsdag, tippa han kosa seg med pakkar og kaker og brus ;)

    Ha ein fin fredagskveld!

    Klem♥

    SvarSlett
  33. For et koselig pepperkakehus:) Gratulerer med lillegutts bursdag i går!!
    Ønsker dere en god helg med masse julekos ♥
    Mange klemmer fra Jeanette

    SvarSlett