fredag 10. september 2010


BILDERAS FRÅ VÅR NYVASKA STOVE


Ei Madonna har blitt kvit..
Den har flytta frå plass til plass utan noko særleg hell..
Kom til at det var blåfargen som var feil!


Og løysinga vart atter ein gong kvitmaling..
Perfekt på hylla over sofaen..


Nyvaska stove på ein fredagskveld gir ein god følelse!


Og med X-Factor,lisje bror i senga si,prinsessene i sofaen,husbonden heime att,stearinlysa tendte og smågodt i skåla er fredagskvelden perfekt!


Bilde frå ein tidleg morgon...


Etter endt vask var stova bloggbar!




Heldige meg fekk desse gamle brillene av mi mamma..


Det gamle fatet er etter mi kjære oldemor Astrid,som eg er oppkalla etter..
Då eg vart født vart ho kalla "gamle"Astrid
og eg "lisje"Astrid..
Derav navnet på bloggen min!
Heldige meg..
Ho var ei flott dame som eg lærte mykje av og som eg var utruleg glad i.
Våre jenter var også heldige å få verte kjendt med og bli glad i ei god og omsorgsfull tippoldemor.
Ho gjekk bort i 2003.
Minna etter ho er mange,både i hjarta våre og i heimen vår.




To søte englar som gledar meg..


Er vel egentleg julepynt,men eg ser ingen grunn til at dei skal bo store delar av året i ei pappøske på loftet!


I morga skal vi først feire svigermor 61 år,
deretter
 John Sindre 45 år!
GRATULERER til dokke begge..
Vi gledar oss stort til feiring!

ØNSKAR ALLE EI GOD HELG
MED HÅP OM SOL OG GLEDE!

34 kommentarer:

  1. Hei !! Nyvaska hus er noko av det beste :) Her føler eg at uteområde har blitt litt overprioritert i sommer, slit litt med å komme fram på med alt husarbeid ;) Ikkje minst slit ej me ei 12 år gammal jente som bomber rommet sitt, er det slik hos dej ? Du har det ialle fall herlig koselig , ønsker dej ei kjempe flott helg !! KLEM milla

    SvarSlett
  2. God kveld:)

    Nydlige bilder:)
    Håper dere får en strålende helg.
    Klem fra Kari:)

    SvarSlett
  3. Nydelige og inspirerende bilder!!!
    Hvitmaling er gode greier det :o)

    Ønsker deg en fin helg :o)

    SvarSlett
  4. deilig med nyvaska hus ;))
    lekkert i heimen din..godt å sjå at det er noen som roter litt også ;))
    ha ei fin helg Astrid!!
    klem Anne♥

    SvarSlett
  5. Hei søte, snille!!

    Ååååh...så mye vakkert å hvile øynene på Astrid!NYDELIG!! Var akkurat passe for meg med en liten tur innom deg før det er kveld her hos oss,jobb for meg i morgen. Kos dere med feiring i helgen!

    Fredagsklem fra meg

    SvarSlett
  6. Kjente nesten såpelukta heilt hit! For det må vere frå deg, eg har hvertfall ikkje vaska..dessverre;)
    Nydelege bilder, som alltid;)
    Kos deg!
    Klem:)

    SvarSlett
  7. Hjemmet ditt er jo virkelig en fryd for øyet. Vakre bilder av et vakkert hjem :-) Så fin Madonnaen ble! Nydelig! Ønsker deg og dine en strålende kveld videre og en deilig helg!

    Klemmer fra Trine

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder ♥ Finnes ikke bedre enn nyvasket stue! Herlig og se lillegutten leke om morningen, og at det det faktisk kan se slik ut hos deg og, hihi:))

    Ha en herlig dag i morgen, med flere feiringer!

    Klem line

    SvarSlett
  9. Sååå herlig start på helga, kjenner jeg fikk lyst å gjøre ordentlig lyst i morra....håper det varer! Er herlig med helg, kos dere masse! Du har det nydelig!

    SvarSlett
  10. Du har det så fint. Ja jeg vet jeg har skrevet det Jeg ser på bildene dine av alt det fine du har.
    Du er heldig som har så mange gode minner om farmora di.
    Nyvakset hus til helga er hverdagsluksus.
    Koser meg i nyvasket hus, og har sett gullrekka på tv. Nå er det blogging,før nettet bryter sammen igjen. Har sånn problem med nettet.
    Ha en fin lørdag Astrid
    Klem Synnøve

    SvarSlett
  11. Hei Astrid
    Ja, det er ikke alltid man finner plass, selv lurt da å bruke litt hvit spray… Koselig hos deg, og så deilig med nyvasket hus ♥ Høres ut som en koselig kveld, og ikke så ulikt vår ;) Så kjekt å lese om navnet på bloggen din, og så herlig med bildene av deg og oldemoren din :) Ha en flott feiring av bursdager… Klem fra Mette

    SvarSlett
  12. Det er nå godt når det lukter litt grønnsåpe i huset syntes jeg? Da vet en at her er det reint og fint!

    God helg til og deg og dine!

    SvarSlett
  13. åååå så herlige bilder fra din stue og mdonnaen ble jo kjempefin hvit... herlig med nyvasket stue, jeg skal rydde, pynte styre og vaske litt mens min kjære enda sover og prinsessa ser barnetv!! Men først skal jeg kose meg litt md det nye vakre hjem og begynne på årets julekort (godt hva som er gjort, hihi) ønsker deg en fin fin helg vennen. god klem fra Monica

    SvarSlett
  14. Hei Astrid!!Hørtes ut som ein perfekt fredag!!god helg!!Klem Linda:)

    SvarSlett
  15. Så vakre bilder!!

    Har kost meg med de på et stille øyeblikk på jobb (det er vell lov når man jobber i resesjonen rett med pc´n??) ;o)

    Ha ei strålende helg!
    Klem

    SvarSlett
  16. De brillene var stilige altså!! Og nyvasket stue kan jeg tenke meg er herlig. Jeg fikk gått over min egen som en tornado i går før gjestene kom. Og etter festen i dag blir den sikkert ganske tilgriset ;).
    Må jo også bare nevne at jeg synes det er morsomt hver gang jeg ser et bilde fra deg med de små tagsa jeg lagde ;). "De har jeg laget", tenker jeg da ;P. hihi.

    Ønsker deg en flott helg. Klem Madelén

    SvarSlett
  17. Hei hei
    Ingenting er som nyvasket hus. Skjer alt for skjelden desverre. Må nok innrømme at å vaske det er jeg ikke særlig glad i. Men...det må gjøres.
    Ha en nydelig helg
    Klem Tove

    SvarSlett
  18. Du har de så koselig - og ingenting er som å sette seg ned når alt er reint:-)
    John Sindre...- er han fra Gursken..?
    Bare litt nysgjerrig...-slekt osv;-)
    Ha en fin, fin lørdag Astrid:-)
    Klem, hege.

    SvarSlett
  19. Hei Hege:)
    Takk for fine ord♥

    John Sindre er frå Giske og bur på Valderøya..

    God laurdag,kjære deg♥

    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  20. Begge Astridene ser ut som to fine damer. Veldig koselig å ha gode minner om de som har gått bort. Å ta godt vare på tingene som minner en på de er bra,og det er jo du flink til.
    God helg videre

    SvarSlett
  21. Hei lisja ♥

    Lenge sida ej he skreve kommentar , og tenkte att i dag sku ej skrive en liten hilsen ♥ Du skriv kjempeflott , og flotte bildet av den vel gjennomførte heimen din!! Ej må vel sei det en gong til du e kjempeflink ♥

    Ej e innom og les mej gjennom innlegga dine kvar gong du legg ut.... *som regel seint om kvelden* poppa de opp innlegg framma Bigsetheimen :))))

    No blir ikke det ikea bord allikavel...he ombestemt mej hehe...når du skreiv til mej att bordplata ikke e so hardfør så blei ej oxså litt usikker...men det va ikke avgjerande. Ej lika harde overflate so tåle en støyt...det e det ej e vande med fra før av ;)))

    No he ej akkurat satt ei megasvær pizzadeig , tenkte å lage den største pizzaen ej noken gong he laga ;)) Og so he ej laga en go salat til ♥

    I dag he forma vor rett dårlig...går her med en ryggprolaps som kom i dag tidlig!!! Krykkene står klar tilfelle...he tatt det rolig i dag , men kjenne att dagen he vor tung. Men no kjem bestefar med lørdagsgodis straks *det e fast kvar lørdag her i heimen* da kjem han bestis på besøk og he med sej godis :) Etter det blir det pizza , godis og masse tv-kos ♥

    Kos dokke i kveld og fortsett med gode innlegg ♥

    No veit no du att ej e innom dej , sjøl om ej ikke e flink å skrive kommentarer så ofte som før....he rett og slett ikke tid.;))

    Ditte va mi lille helsing denne lørdagskvelden ♥

    Klemmer ♥

    SvarSlett
  22. hei hei Astrid :)

    Sier deg igjen- du har så utrolig mange flotte detaljer i ditt flotte hjem. Ble litt misunnelig da stua også er nyvasket for det er ikke min stue denne helgen. jeg har vært på strategisamling og far har jobbet. Men vi skal nok kose oss med fondue, rødvin og skal vi danse alikevel i kveld
    ønsker deg en flott lørdagskveld
    klem anita s

    SvarSlett
  23. Hei og hå Lisje Astrid♥

    So kjekt med slike gode minner frå oldemora di, og må sei at ingen kunne nok tatt betre vare på dei enn deg trur eg♥

    Eg er og veldig glad i dei gamle tinga eg har som har vore i familien, det betyr noko spesielt♥

    Kos deg på laurdagskvelden♥

    Stor klem:)

    SvarSlett
  24. Nydelige bilder fra hjemmet ditt Astrid...

    Så koselig å ah god eminner fra sine egne...

    ønsker deg en fin og hyggelig helg.

    Klemmer 0)

    SvarSlett
  25. HEISAN ! Vart så glad da eg såg lille gutten leika i stova ...har liksom trudd at alt er bare for utstilling , men der tok eg visst feil . Du har det jo så koseleg ...berre ein fryd å sjå på alle bilda ...skjønner ikkje korleis dikkan interiør bloggare får det så koseleg og fint . ....Må jo også være mye jobb ? Men nå har eg godt skikkeleg gjonnom bloggen din , så nå skjønner eg virkeleg det bur ein heilt vanleg små barnsfamilie der . Ja, jentene begynner å bli store flinke jenter skjønner eg . Å ; er så glad eg fann denne bloggen her ...storkoser meg inne hjå deg og dine . Stikker snart innom igjen . Ha en god helg alle sammen .

    SvarSlett
  26. KNALLFIN den madonnaen øverst der, absolutt nydelig! <3

    SvarSlett
  27. Hei Astrid!
    Nydelige bilder hos deg!
    Så vakkert du skriver om gamle Astrid, forstår at hun har betydd mye for deg, godt du har alle de gode minnene gjemt i ditt hjerte. Dette fatet har min mor også, tror det er etter min mormor, må nok finne ut hvor hun har det:)
    Ønsker deg en koselig helg med dine, klem Hanne

    SvarSlett
  28. God morgen og takk for fine bilder fra stua, og ja, hvitmaling kan sette prikken over ien, den:-)

    Håper du har hatt en fin bursdagshelg og så ønsker jeg deg en finfin dag videre, klem fra Marianne

    SvarSlett
  29. God morgen og takk for fine bilder fra stua, og ja, hvitmaling kan sette prikken over ien, den:-)

    Håper du har hatt en fin bursdagshelg og så ønsker jeg deg en finfin dag videre, klem fra Marianne

    SvarSlett
  30. Heisann:)

    Masse fine bilder som alltid:) Nå skal jeg lage eplekake etter oppskriften du har lagt ut, den blir nok god tror du ikke det?!?;) Ha en finfin søndag Astrid:) Klem Jeanette <3

    SvarSlett
  31. Hahaha, jeg prøvde å lage hjertet jeg men det gikk ikke gitt;) Har mac jeg vettu, men jeg finner vel ut av det!!

    SvarSlett
  32. Hei hei
    Har sendt deg en mail jeg.
    Klem Tove

    SvarSlett
  33. Hei!
    Koselig som vanlig å titte innom bloggen din:) Det har blitt veldig lite blogging i det siste, men nå blir det snart nett i huset:)Og jeg gleder meg til å titte innom oftere:)
    Klem fra Katharina

    SvarSlett
  34. Du verden så fint det er på stua di. Dette var hjemmekoselig og man vil bare sette seg ned og nyyyte.

    Kos deg med uka som kommer.

    Klem marit

    SvarSlett